DOE MAAR DUUR
De vorige keer vond ik het te veel gedoe om de "prijs" van de postcode bij AH te gaan verzilveren, maar dit keer vond mijn eega het toch te gek om de twaalf euro vijftig zo maar te laten liggen. Op mijn voorwaarde dat hij het pasje dan zou activeren stemde ik er in toe aan deze mallotigheid mee te doen.
En zo togen wij vanmorgen, nadat we onze gewone wekelijkse boodschappen bij de Jumbo gehaald hadden, naar Appie. Nu niet alleen om, zoals gebruikelijk, er slechts twee broden, Zaanse Snijders, te scoren, maar dit keer moesten wij dus ook op zoek naar producten die aan de eisen van deze actie voldeden.
Dat viel eerst nog helemaal niet mee, maar na de uitleg van een (heel) jonge medewerker zochten we het één en ander bij elkaar. Volgens onze berekening kwamen we uit op bijna dertien euro, we zouden veertig cent moeten bijbetalen, want de broden zouden we voor het gemak even apart afrekenen. Groot was onze verbazing toen de caissière om vier euro en nog wat vroeg.
"Hoe kan dat nu, we hebben volgens ons alles gepakt met het juiste vignet voor de producten". Er werd een medewerker geroepen en onze witlof en spekreepjes werden ter controle meegenomen. Achter ons werd de rij langer en langer. Na enige tijd kwam het meisje terug met andere witlof en spekreepjes. Ons trof geen blaam, het was er verkeerd neergelegd. Mijn rode hoofd werd door deze opmerking acuut iets minder rood.
Maar, het pasje was nu eenmaal gescand, er moest betaald worden. Even naar de infobalie, want daar zouden we het geld gewoon terug krijgen. Nou ja, gewoon..... Onze producten moesten terug gescand worden, de twee juiste producten moesten op het pasje opnieuw in gescand worden, afijn grote malheur. Na nog eens ruim tien minuten van scannen en nog eens opnieuw proberen was alles eindelijk zoals het moest en kreeg eega P. het geld. Ik had allang afgehaakt en was ondertussen alvast naar de slager en groenteboer.
P. vertelde mij even later, dat hij gezegd had dat ik de vorige keer de actie aan ons voorbij had laten gaan en dat dit de volgende keer ook wel weer zou gebeuren, want hij had niet het idee dat ik dit ooit nog eens zou doen.
Waarschijnlijk niet, want ik vind de aanbiedingen bij Appie altijd maar een gedoe. Het is mij net iets te vaak overkomen dat ik òf de bonuskaart niet bij de hand had òf dat ik bijvoorbeeld net de verkeerde fles wijn had, omdat de wijn op was en men er andere wijn voor in de plaats gezet had.
En nu niet denken dat het maar bij één bepaalde appiewinkel gebeurt, nee echt niet. Toen ik nog werkte deed ik vanuit mijn werk wel eens een snelle boodschap en daar is mij dat met die bonusaanbiedingen herhaalde malen bij verschillende filialen overkomen. Als je dit overkomt na een dag werken is de ergernis begrijpelijk, maar echt, ook al had ik vandaag de tijd, de irritatie was er niet minder om.
Verder is mij wel opgevallen dat de "doe maar lekker duurzaamprodukten" behoorlijk duur zijn. Kiloknallers hoef ik ook niet, maar er is vast ook nog wel zoiets als een tussenweg en volgens mij bewandel ik die, in ieder geval tot mijn eigen tevredenheid.
klikIk heb een foto geplaats van een grotwoning, vorig jaar gezien ergens bij de Loire. en volgens mij erg duurzaam
elf reacties
ik heb ook zo,n kaartje van 12,50, ik had de envelop al bij het oud papier gegooid, maar door jouw postje ging ik nog eens kijken en jawel. Jeetje ja zonde om weg te gooien eigenlijk maar wat een gedoe.
Ik vond €12,50 eigenlijk wel de moeite waard, maar twijfelde of ik de gang naar AH zou maken, want die winkel is best uit onze route. Door jouw verhaal is mijn twijfel weg en mijn kaartje ligt al in de prullenbak.
Je moet er wel iets voor doen uiteraard, en op je tellen passen. Appie is niet altijd even duidelijk. Ik ga liever naar de Jumbo…
Je moet bij AH gewoon heel goed opletten met die acties dat je precies het juiste product pakt. De ene keer is het wel de plakken kaas, maar niet het stuk en de andere keer net andersom. Of wel de halve liters bier, maar niet de 30cl. Ik haal ze voor de zekerheid altijd even langs de scanner. Volgens mij doen ze het er om. Niet iedereen controleert de kassabon. Ik vraag bij aanbiedingen altijd om de bon. Ik heb overigens deze €12,50 beker aan mij voorbij laten gaan, want daarvoor moest ik mij eerst aanmelden bij de postcodeloterij en daarvan wil ik verre blijven. Loterijen zijn voor mensen die niks van statistiek snappen.
Alleen al om zoveel gedoe kom ik steeds minder bij de Appie.
Ook van de postcodeloterij moet ik niets hebben.
Fijn weekend.
Ik kom vrijwel niet AH, terwijl ik er 4 en een half (station) binnen loopafstand heb. Net als Jumbo vind ik ze duur met hun huismerk. Dan ga ik liever naar een regionale als de Vomar. Naar de Jumbo ga ik ook, omdat die voor mij het dichtste bij is en hier een fantastisch kassabeleid heeft. En dat laatst is juist bij AH een ramp. Bij alle filialen die ik ken worden kassa’s minimaal geopend om een zo lang mogelijke rij te creeeren zodat mensen denken dat het er druk is. Aan bonus, bingo of lotto-kaarten doe ik in het geheel niet. Daarbij heeft de Vomar hier in de gemeente een grote bakkerij en is hun brood een stuk steviger en wat mij betreft een veel smakelijker. Bij de Jumbo haal ik regelmatig Duits brood, wat daar goedkoper is.
Wij doen zelden mee aan dergelijke acties of ze moeten echt de moeite waard zijn. Heel de winkel door struinen om alle producten te kunnen vinden…ik pas ervoor. Maar Appie heeft idd heerlijk brood!
Heerlijk , ik laat al dit soort ergernissen aan me voorbij gaan. Ik moet niets hebben van klantenkaarten en al helemaal niet van de postcodeloterij.
Totaal geen zin om voor flutprijsjes in de rij te gaan staan .