AMSLOD A KELIGE KWALITEIT


Welke moest het worden, de witte of de blauwe. Uiteindelijk koos ik voor de blauwe en wat was ik blij met mijn nieuwe fiets met alles er op en er aan. Dit keer op niets bezuinigd, tussenmotor, zeven versnellingen, noem maar op, ik voelde mij de koning te rijk. Maar dat gevoel ging al snel over. Na twee weken er heerlijk op rondgefietst te hebben, vertikte de fiets het in het derde weekend, zodat ik uiteindelijk toch maar met de auto de nodige boodschapjes ben gaan doen. 

Bij thuiskomst heb ik contact gezocht met Amslod, naar zij zijn in het weekend voor reparatie niet bereikbaar, wel voor de verkoop! Nadat P. nogmaals de accu maar weer eens herplaatst had leek de fiets weer in orde. Misschien was het inderdaad de aansluiting met accu geweest en ik besloot om nog maar even af te wachten of de klachten terug kwamen. In die week heb ik een aantal kleine ritjes gemaakt en er gebeurde niets, tot afgelopen vrijdagmiddag. Het was mooi weer en ik besloot om op de fiets naar de bijeenkomst van de Red Hats te gaan.

Ik moest om vijf uur in een naburig dorp 14 km. verderop zijn. Na ruim 7 km.  hield de motor er mee op. Ook op de display was niets meer te zien. Gelukkig was P. thuis zodat hij mij met de auto kon ophalen. Terwijl ik op zijn komst wachtte belde ik Amslod. Oh, ze waren vriendelijk genoeg en na enig overleg besloot ik dat ik mij eerst naar huis zou laten brengen, dan opnieuw zou bellen om dan de aanwijzingen op te volgen, dit kon nog net voor zes uur, want dan zouden ze weer het hele weekend gesloten zijn. De display was namelijk ook uitgevallen, dus ik kon niet zien om welke storing het ging.

Afijn, accu er weer uit en er weer in, gereset en daarna 12 uur aan de stroom, dan zou het euvel verholpen zijn. Edoch, de volgende morgen deed de display het wel weer en gaf aan dat er een motorerror was. Wachten tot maandag dus.

Maandagmorgen direct om 9 uur gebeld, vriendelijke antwoorden, maar geen concreet antwoord. Er zou een nieuwe motor in moeten en dit zou in de planning gezet worden. Op mijn vraag hoe lang dit zou gaan duren kreeg ik geen antwoord. Ik zou een mail krijgen. Natuurlijk begon mijn irritatie te groeien. Een spiksplinternieuwe fiets van bijna twee en een half duizend euro met nog geen 300 km. op de teller volkomen onbruikbaar.

Maandag geen mail, dus net iets voor zessen maar weer gebeld.

Het stond genoteerd, maar er was nog geen datum, er zou spoed bij gezet worden en ik zou de volgende dag  een mail krijgen. Ik kreeg dus een mail maar met geen datum dus gistermiddag op nieuw gebeld. De belofte terugbellen werd niet waar gemaakt, dus rond half zes zelf maar weer gebeld. Toen kreeg ik het antwoord, dat de planner al naar huis was. Iets voor zessen toch nog  een telefoontje, of ik dan deze week niet zelf naar Meppel kon komen. Nee dus, we hebben deze week verschillende afspraken die steeds een dagdeel in beslag nemen waardoor we niet naar Meppel, wat echt niet naast de deur ligt, kunnen.

Vanmorgen om negen uur opnieuw gebeld. Nog steeds geen bevredigend antwoord. Mijn plezier in de nieuwe fiets is zo langzamerhand wel verdwenen en ik raad iedereen aan om gewoon naar een plaatselijke fietshandel te gaan. Bij de plaatselijke fietsenhandelaar is voor de prijs die ik betaald heb, ook een hele goed fiets te koop en waarschijnlijk is daar de service heel wat beter geregeld met mogelijk een tijdelijke vervangende fiets. Intussen neemt mijn ergernis per uur toe, zeker omdat ik geen enkele duidelijkheid krijg over de termijn waarop ik een monteur kan verwachten. En dat terwijl er bij het verkooppraatje hoog op gegeven werd over de service aan huis.

GRRRRRR

hanscke Woensdag 17 Juni 2020 - 09:29 am | | Standaard

acht reacties

ria

Ja dat is niet leuk, dat is vreselijk. Hopelijk is deze ellende toch snel voorbij.

ria, (URL) - 17-06-’20 12:59
marjolijn

Ja, dat is zeker niet leuk…!
Idd. je zegt het zelf al, de plaatselijke fietsenhandelaar zou zeker betere dienst verlenen.
Sterkte…!

marjolijn, (URL) - 17-06-’20 13:13
Sjoerd

Sakkerdjie zeg wat een prijs, daar mogen ze zeker wat meer service voor verlenen, ik zou bijna zeggen geld terug want het is niet goed.

Sjoerd, (URL) - 17-06-’20 16:07
Ximaar

Knap irritant. Ik heb geen ervaring met Amslod, maar ook niet met Stella. Het zijn merken die naast de bestaande merken zijn opgericht om buiten de fietsenmakers om e-fietsen te verkopen. Bij een fietsenmaker vind je vaak andere merken. Je moet wel een redelijk grote fietsenmaker hebben willen ze voldoende ervaring hebben met e-fietsen en dan nog zullen ze niet alle onderdelen op voorraad hebben. Zo’n fiets is nu eenmaal lastiger, er kan meer aan stuk gaan.

Ximaar, (URL) - 17-06-’20 17:58
Mirjam Kakelbont

Keleune, wat een bedrag voor een elektrische fiets. Dan mag je toch wel service verwachten? Ik zou me ook kapot ergeren. Heb je facebook? Schrijf een “alleraardigst? stukje over ze. Wie weet helpt dat.

Mirjam Kakelbont, (URL) - 17-06-’20 21:52
Rietepietz

Niet niks voor een fiets. Dab mag je inderdaad wel een betere service verwachten.
Ik hoop dat het alsnog tot tevredenheid wordt opgelost.

Rietepietz, - 17-06-’20 22:28
Renesmurf

Oke, heftig. Ik heb dus mijn fiets bij een plaatselijke fietsenwinkel gekocht en als er wat mee is ga ik daar naar toe en dan helpen ze me. Tegen vergoeding natuurlijk, dat dan weer wel. Hopelijk komt er snel iemand en word je fiets geholpen en kan je er lang mee doen.

Renesmurf, (URL) - 18-06-’20 23:05
Ria Claassen

Hoi Hoi, ik kom bij je blog terecht via Rietepietz haar linken pagina. Met verbazing je verhaal gelezen. Mijn electrische bike toendertijd gewoon bij de lokale fietsenmaker en inderdaad bij elke onderhoudsbeurt kreeg ik een vervangende elechtrische fiets mee. Dit is echt een hele slechte service. Voor dat geld zou je toch wel wat mogen verwachten. Gr. Ria

Ria Claassen, - 20-06-’20 02:23
(optioneel veld)
(optioneel veld)
Om spam in reacties te voorkomen moet de volgende vraag beantwoord worden Hoe heet mijn hond? :Hessel
Persoonlijke info onthouden?
Kleine lettertjes: Alle HTML-tags behalve <b> en <i> zullen uit je reactie worden verwijderd. Je maakt links door gewoon een URL of e-mailadres in te typen.